به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمدسعید موسایی باغستانی با اعلام این خبر گفت: استانداردسازی مراکز اقامتی و پذیرایی یکی از وظایفی است که بر عهده متصدیان خدمات مهماننوازی قرار دارد تا تجربه سفر را برای گردشگران خوشایندتر سازد.
وی هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی بهره برداران و مدیران مراکز اقامتی و پذیرایی با اجرای فرآیند و شیوهنامههای استانداردی برای آغاز استاندارسازی، درجهبندی و صدور گواهی کیفیت خدمات در این بخشها دانست و ادامه داد: استانداردسازی مراکز اقامتی و پذیرایی به معنی ایمنی و سلامت و تضمینکننده خاطری آسوده از یک سفر خاطره برانگیز است.
موسایی با اشاره به حضور شرکت پرنیان پایش اندیشه کادوس به عنوان عامل تطبیق با تأییدیه وزارت میراث فرهنگ، گردشگری و صنایعدستی کشور در این جلسه افزود: مراکز اقامتی و پذیرایی منطقه آزاد، پس از آشنایی با فرآیندها از سوی شرکت مذکور، فرآیند استانداردسازی و درجهبندی را آغاز و گواهی کیفیت خدمات و پروانه فعالیت سهساله دریافت میکنند.
به گفته وی، اخذ پروانه فعالیت بهمنظور اتمام کار نبوده و عملکرد این مراکز بهصورت مستمر رصد و بررسی می گردد و با توجه به درجهبندی اخذ شده، نرخ نامه مشخصی برای ارائه خدمات دریافت میکنند که ملزم به رعایت آن هستند.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد چابهار در پایان یادآور شد: استانداردسازی مراکز اقامتی و پذیرایی به افزایش رضایت گردشگران داخلی و خارجی و درنهایت توسعه گردشگری در این منطقه کمک میکند.